Gå till innehåll
2 Servicemeddelanden
2 Servicemeddelanden

Kommunens digitala infartsskyltar

Inför evenemang och händelser av olika slag har du möjlighet att ansöka om annonsering på kommunens digitala infartsskärmar. I nuläget finns två skärmar, vid infarterna från Ekenässjön och Sävsjö.

Annonsera på infartsskyltarna Länk till annan webbplats.

Kostnaden för annonsering är 1 000 kronor exklusive moms för en vecka (7 dygn). Utöver det finns möjlighet att annonsera enstaka dagar till en kostnad av 300 kronor per dygn. Kostnaden blir aldrig mer än 1 000 kronor i veckan, vilket innebär att kostnaden stannar på 1000 kronor om du väljer att annonsera i 4 dygn upp till en hel vecka.

Budskapet ligger fast under 60 sekunder åt gången och rullar tillsammans med andra budskap på skylten.

Ansök senast 14 dagar innan budskapet ska exponeras. Kommunen kan göra undantag om det finns omständigheter som förklarar varför din ansökan kommit in sent. Även om din ansökan möter anvisningarna finns det ingen garanti att ditt budskap kommer visas på skyltarna. Ha alltid i åtanke att:

  • Budskapet ska vara kort, enkelt och tydligt.
  • Budskapet får endast informera om evenemang.
  • Storleken på texten ska vara anpassad så den blir lättläst för förbipasserande.
  • Budskapet ska kunna uppfattas på maximalt en sekund.
  • Inga rörliga bilder får förekomma.

Utforma din annons

Skapa din annons med bildförhållandena 16:9, det vill säga samma förhållanden som en modern tv- eller datorskärm.

De digitala infartsskyltarna är lågupplösta och filerna får inte vara för stora. En bra tumregel är att skapa en annons i storleken 1920x1080 pixlar och att sedan exportera den i 72 ppi.

Exportera slutresultatet som en jpg-fil.

Kommunen kan hjälpa till att utforma enklare annonser.

Ansök om annonsering

För att kunna göra din ansökan behöver du ha följande uppgifter till hands:

  • Kontaktuppgifter.
  • Information om vad du vill marknadsföra på skyltarna.
  • Datumperiod för när du vill att budskapet ska visas på skyltarna.
  • Giltig e-postadress för faktura via e-post, gäller endast företag eller föreningar.

Kommunens kommunikationsenhet tar emot din ansökan och återkopplar till dig.

Senast uppdaterad:

Sidfot

Öppet idag: 08:00 - 12:00 | 13:00 - 16:00