3 Servicemeddelanden

Infoguidning om våtmarksprojekt i Lillarp, Skirö

Är du intresserad att lära dig mer om våtmarksprojekt? Du kanske har en plats där du funderar på att skapa en våtmark? Nu har du chansen att titta på ett nyligen genomfört projekt i Lillarp, Skirö.

Flygfoto äver Lillarp Skirö

Det finns många olika typer av våtmarker och det är markens förutsättningar bestämmer utformningen. En våtmark bidrar med en mängd positiva effekter så som flödesutjämning, vattenrening och biologisk mångfald. Vid denna guidning berättar markägaren Martin och Vetlanda kommuns naturvårdshandläggare Hanna om LONA-projektet i Lillarp som pågått för att anlägga en våtmark på fastigheten. De berättar om våtmarken och hur den formats, vilka bidrag det finns att söka samt vilka tillstånd som behövs för våtmarksprojekt.

Ta med stövlar eller kängor.
Välkommen!

Biljettinformation

Det krävs ingen anmälan för att gå på guidningen men mejla gärna ditt intresse till Vetlanda kommuns landsbygdsutvecklare tove.norrisson@vetlanda.se.

Det är fri entré.

Evenemangsinformation